W najnowszym numerze "Motoru" znajdziemy wyniki dorocznego, największego w Polsce plebiscytu motoryzacyjnego - Auto Lider 2017.
W plebiscycie czytelnicy tygodników "Motor" oraz "Auto Moto" oddali niemal 160 tysięcy głosów na jedną z 15 kategorii. Warto odnotować wśród laureatów dwa modele Hondy Civic. W kategorii "Auto Sportowe" Honda Civic Type R zajęła 2. miejsce za... Aston Martinem DB11. Wstydu nie ma. W kategorii "Auto Kompaktowe" zaraz za Fiatem Tipo znalazła się Honda Civic.
Rok produkcji | 2017 |
Moc (KM) | 129 |
Paliwo | Benzyna |
Skrzynia biegów | Manual |
Napęd | AWD |
Nadwozie | 5 |
Typ | Hatchback |
Kiedy pojawiły się w ubiegłym roku pogłoski, że Honda wprowadza na rynek samochody turbo wielu fanów marki załamało ręce. Wszak hondowskie silniki wolnossące zasłynęły z trwałości, osiągów i niezawodności. I tak nastał rok 2017. Na rynku polskim pojawiły się Hondy Civic z dwoma silnikami: 1,5 i 1,0 turbo. Ten ostatni straszy szczególnie purystów obcięciem jednego cylindra (są tylko trzy). Po uważniejszej analizie można powiedzieć, że nie taki diabeł straszny.
Nowy Civic jest dłuższy od poprzedniej generacji i niższy o 3 cm. Znakomicie się prowadzi. Świetnie reaguje na ruchy kierownicą. Gdyby komuś wpadło do głowy pojechać na jakiś track day pojeździć po torze - uwaga: ma do dyspozycji guzik, który po wciśnięciu obniża nadwozie. Rewelacja! No, dobrze. Ale, co zrobić, jeśli masz do dyspozycji jedynie cherlawy silnik o pojemności 1 litra ? Spokojnie ! On nie jest taki cherlawy: ma 129 KM ! W latach 90, kiedy z silnika 1,6 uzyskiwano moce rzędu 90 KM to byłby szczyt marzeń, prawda ? Silnik 1,0 wprawdzie nieco "terkocze" na wolnych obrotach (nieparzysta liczba cylindrów), ale jak już wejdzie na obroty przyjemnie pracuje. Samochód chętnie rwie do przodu - zgodnie z duchem Hondy: im więcej obrotów tym lepiej. Ducha sportu nie ma zbyt wiele, bo odcięcie jest przy 5700 obr./min. Ale cóż wymagać od małego silnika. To nie sprinter: samochód przyspiesza od zera do setki w 10,7 sek.
Samochód pali dość mało. Na trasie można łatwo osiągnąć poziom 5,5 litra/100 km, w mieście koło 7 litrów. Przyzwoicie. Na baku zrobimy gdzieś koło 700 km.
Na razie trudno ocenić, czy nowy Civic podtrzyma tradycję i będzie niezawodny i trwały. Poczekamy na opinie użytkowników.
Jakieś wady?
Cena: od 69.900 zł. (wersja podstawowa). To sporo. Kto zna zalety kupi, jednak większość zdecyduje się na lepszą wersję z sinikiem 1,5 turbo.
Aliquam rhoncus vel diam pretium vehicula. Duis vel nunc quis tellus malesuada maximus et a lorem. Nullam sed facilisis dui, a maximus quam. Suspendisse potenti.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris tellus purus, tincidunt in lacus id, efficitur blandit magna. Vestibulum et mattis turpis, vitae vestibulum orci. Quisque tincidunt ipsum a magna semper.
Kilka słów podsumowania
Komentarze