Auto Lider 2017 tygodnika "Motor"

W najnowszym numerze "Motoru" znajdziemy wyniki dorocznego, największego w Polsce plebiscytu motoryzacyjnego - Auto Lider 2017.

W plebiscycie czytelnicy tygodników "Motor" oraz "Auto Moto" oddali niemal 160 tysięcy głosów na jedną z 15 kategorii. Warto odnotować wśród laureatów dwa modele Hondy Civic. W kategorii "Auto Sportowe" Honda Civic Type R zajęła 2. miejsce za... Aston Martinem DB11. Wstydu nie ma. W kategorii "Auto Kompaktowe" zaraz za Fiatem Tipo znalazła się Honda Civic.

Modele

Honda T360

Kategoria: Samochody
Ilość odsłon: 404

Nie od dzisiaj wiadomo, że Honda dzięki tej malutkiej ciężarówce rozwinęła klasę aut, zwaną kei cars (kei jidōsha - lekki pojazd). Są to małe, przede wszystkim wąskie samochody o niskiej pojemności (po II Wojnie Światowej była to pojemność 150 cm3), które łatwo zaparkować i łatwo nimi operować w ciasnych uliczkach. Dzisiaj te samochodziki z żółtymi tablicami rejestracyjnymi można kupić z ulgą podatkową i bez zaświadczenia o posiadaniu miejsca do parkowania.

Honda T360 miała niecałe 3 metry długości i niecały 1 metr 30 cm szerokości (dzisiaj kei cars mają szerokość 148 cm). Do kabiny mieściły się z niemałym trudem dwie osoby. Autko było napędzane na tylne koła silnikiem DOHC o pojemności 359 cc o raczej motocyklowym charakterze, który produkował całe 30 KM przy 8.500 obr/min. Silnik umieszczony był niemal centralnie, gdyż dostęp do niego był możliwy jedynie przez podniesienie siedzenia w kabinie. Wyposażony w taki osprzęt samochodzik "wyciągał" 100 km/h.

Przez cały okres produkcji wykonano 109.000 szt. T360. Wszystkie miały przyjemny, błękitny lakier. Auto wyposażone było w 4 biegową skrzynię manualną, a także automatyczną.

Komentarze